Programma 5 mei 2024

Giethoorn viert bevrijding met muziekfestival

Een dag om samen, jong & oud, de vrijheid te vieren.

Vanaf 14:30 tot 20:30 vieren wij samen de vrijheid in het Kulturhuus De Eendracht te Giethoorn. 

Om 14:30 trappen we af met Ken Besuijen, deze geboren Meppeler is een echte artiest. Naast acteren en presenteren staat Ken vooral bekend om zijn repertoire met de bekende liedjes van oa Wim Sonneveld en Andre van Duijn. 

Vanaf 16:00 staat Gieterse topband The Radiators klaar om er samen 1 groot feest van te maken.

 

The Radiators 

The Radiators is een Nederpop & Classic Rock feestband uit Giethoorn. De band trekt de aandacht met een sterke podiumpresentatie en een herkenbaar geluid. Het hart van het repertoire bestaat uit een groot aantal nummers van De Dijk.

Tussen de nummers van De Dijk door golft de muziek van Doe Maar, Toontje Lager, Skik, Polle Eduard, André Hazes, Bløf en The Scene naar Elvis Presley, Bruce Springsteen, The Beatles, Van Morrison, Ike Turner, Joe Cocker en The Proclaimers. Om maar even een paar namen te noemen…

De muzikanten van The Radiators hebben zich de afgelopen jaren in binnen- en buitenland bewezen op bruiloften, bedrijfs- en pleinfeesten en ze hebben gespeeld in cafés, boerenschuren en in feesttenten. Ze maken geen gebruik van backing tracks en spelen altijd 100% live. Ambachtelijk muziek maken is waar het bij The Radiators om draait.

Optreden voor een enthousiast publiek vinden de muzikanten van The Radiators het leukste dat er is. Hun doel is om samen met het publiek van ieder optreden weer een groot feest te maken!

Ken Besuijen

Al op 16-jarige leeftijd speelde Ken Besuijen (Meppel, 1994) in de omgeving Meppel zijn eerste voorstellingen met het repertoire van Wim Sonneveld. In de jaren erop is de olievlek langzaam uit gaan breiden en heeft hij zijn voorstellingen al door het hele land gespeeld. In theaters, tussen de schuifdeuren en bij tal van verenigingen. Inmiddels is hij 28 jaar en speelt hij dit repertoire nog altijd met grote overtuiging en veel bewondering voor de oude meester. En het is niet bij Wim Sonneveld gebleven, want Ken heeft inmiddels ook ander repertoire in zijn voorstelling opgenomen. Toen hij afgelopen zomer werd gevraagd een variété-voorstelling te maken rondom de Art Nouveau (in Theater Pepijn van Paul van Vliet in Den Haag) is hij in de vroegste geschiedenis van het Nederlands amusement gedoken en kwam hij uit in de jaren na 1900 waarin Koos Speenhoff en Jean-Louis Pisuisse furore maakten. Het is wonderlijk om mee te maken hoe spitsvondig hun teksten waren en vooral ook hoe actueel ze nog zijn. Hij neemt u mee op een reis door het Nederlands theaterlandschap waarin het kleinkunstlied, lollige conferences en de nodige grappen centraal staan.